Rekrutacja Opiekunek osób starszych
Każde zatrudnienie nowego pracownika, niezależnie od branży, wymaga od pracodawcy przeprowadzenia rekrutacji. Jest to proces wieloetapowy, mający na celu wyłonienie dostatecznie liczebnej grupy kandydatów i wybranie spośród nich wykwalifikowanych pracowników, spełniających wymagania stanowiska i całego przedsiębiorstwa.
Jak zapewnia ekspert - pracownik firmy z branży opieki, dobrze i skutecznie przeprowadzony proces rekrutacji osób chcących pracować jako opiekunki osób starszych pozwala na zapewnienie odpowiedniej i fachowej opieki osobom w podeszłym wieku, dla których nadszedł okres trudnych zmian i godzenia się z własnymi ograniczeniami.
Rekrutacja rozpoczyna się już na etapie poszukiwania pracownika, tj. przez prowadzenie działań mających na celu dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Istnieje wiele sposobów dotarcia do pracodawcy – osobiście, telefonicznie, internetowo. Opiekunki mogą poszukiwać pracy na portalach ogłoszeniowych, stronie internetowej pracodawcy, na Targach Pracy, w gazetach lokalnych i ogólnopolskich, podczas Drzwi Otwartych czy na giełdach pracy, cyklicznie organizowanych przez pracodawców – wylicza ekspert. Szeroki wachlarz możliwości wyboru aplikowania na stanowisko Opiekunki pozwala na wybranie najlepszej dla pracownika drogi kontaktu z potencjalnym pracodawcą.
Kolejnym etapem rekrutacji jest rozmowa telefoniczna bądź spotkanie w biurze. Na tym etapie specjalista ds. rekrutacji przeprowadza wywiad dotyczący doświadczenia opiekunki w opiece nad osobami chorymi czy w podeszłym wieku, weryfikuje także poziom znajomości języka niemieckiego. W czasie rozmowy specjalista ds. rekrutacji pyta też o indywidualne wymagania i oczekiwania opiekunki, by móc później zaproponować jak najlepiej dopasowaną ofertę. Istotnym jest, aby opiekunka cieszyła się dobrym zdrowiem, cechowała się życzliwością i pogodnym usposobieniem.
Jest to bardzo ważny etap i od niego zależy dalsza współpraca pracodawcy z pracownikiem. Na koniec rozmowy zostają przedstawione szczegółowe warunki współpracy dotyczące organizacji wyjazdów, ubezpieczenia, organizacji podróży czy legalności zatrudnienia. Często panie bagatelizują kwestie dotyczące legalności pracy, zapominając, że praca na czarno jest przestępstwem.
Opiekunki spełniające wymagania dla ww. stanowiska pracy zapraszane są do drugiego etapu rekrutacji. Panie zapraszane są na podpisanie umowy do wybranego biura regionalnego, najbliższego dla ich miejsca zamieszkania. Przed umówionym spotkaniem opiekunki proszone są o przygotowanie niezbędnych dokumentów do podpisania umowy z pracodawcą. Spotkanie jest ważne dla obu stron, zarówno pracownika, jak i pracodawcy. Jest to dobry moment na poznanie się. Pracodawca zyskuje pewność, że wysyła odpowiednią osobę do pracy z osobą w podeszłym wieku, a opiekunka utwierdza się w przekonaniu, że firma działa legalnie. W razie wątpliwości może liczyć na pomoc ze strony specjalisty ds. rekrutacji, z którym podpisuje umowę.
Panie od momentu podpisania umowy są w pełni ubezpieczone, mają zapewnioną legalną pracę i wsparcie koordynatora, który telefonicznie przedstawia wybrane oferty pracy. Osobaobsługująca dany kontrakt jest w stałym kontakcie z opiekunką, zarówno w kraju, jak i zagranicą.
Opracowanie: InterKadra